Zwroty

Jeżeli towar zakupiony w sklepie Ideal Design nie spełnia Twoich oczekiwań masz prawo dokonania jego zwrotu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki na zasadach opisanych w Ustawie z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 nr 827).

Prawo zwrotu (odstąpienia od umowy) opisane powyżej nie przysługuje Klientom niebędącym jednocześnie konsumentami, które dokonują zakupu w związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą (art. 43.1 Kodeksu Cywilnego).

Prawo do zwrotu nie obowiązuje w przypadku towarów nieprefabrykowanych, produkowanych na specjalne zamówienie klienta oraz modyfikowanych w celu zaspokojenia jego indywidualnych potrzeb.

 

Procedura zwrotu towaru:

1. Złożenie pisemnego oświadczenia odstąpienia od umowy oraz wypełnienie formularza zwrotu.

2. Odesłanie towaru na własny koszt na adres magazynu wskazany przez sklep Ideal Design (prosimy nie wysyłać zwrotów na adres biura)

3. Po sprawdzeniu przesyłki przez pracowników magazynu wystawiamy fakturę korygującą. Sklep może pomniejszyć wartość wpłaty w przypadku, gdy zwracany towar będzie posiadał widoczne ślady użytkowania lub uszkodzenia, w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

4. Odesłanie do sklepu skanu podpisanej faktury korygującej drogą mailową lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej.

5. Zwrot wpłaconej kwoty za zakupiony towar na rachunek bankowy podany w formularzu zwrotu.

Jednocześnie informujemy, że produkty zwracane powinny być odesłane w oryginalnych opakowaniach oraz starannie zapakowane i zabezpieczone na czas transportu. Sklep Ideal Design nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia powstałe w transporcie zleconym przez klienta.

 

Reklamacje

Jeśli opakowanie Państwa przesyłki nosi ślady uszkodzenia, zawsze mają Państwo możliwość sprawdzenia jej zawartości w obecności kuriera. Po wykryciu uszkodzeń zawartości należy koniecznie spisać protokół szkody w obecności kuriera (każdy kurier ma przy sobie odpowiednie dokumenty). Poprawnie spisany protokół szkody usprawni cały proces reklamacyjny oraz ułatwi nam dochodzenie roszczeń od firmy przewozowej. 

 

Jeżeli zakupiony towar posiada wady lub uszkodzenia, prosimy o postępowanie zgodnie z poniższą procedurą reklamacyjną: 

1. Przesłanie zdjęć oraz opisu uszkodzenia produktu wraz ze skanem protokołu szkody (jeśli został spisany) w możliwie jak najszybszym czasie od wykrycia szkody lub niezgodności. W temacie wiadomości prosimy o umieszczenie numeru zamówienia, co przyspieszy cały proces. 

2. W ciągu 14 dni od otrzymania zgłoszenia zostaną Państwo poinformowani w jaki sposób reklamacja zostanie rozpatrzona i jakie będą kolejne kroki w jej realizacji. 

3. Czasami procedura reklamacyjna może wymagać odesłania towaru w celu dokonania dalszych oględzin lub wykonania naprawy - o takiej decyzji również zostaną Państwo poinformowani. 

4. Jeśli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, towar zostanie wymieniony lub naprawiony w najszybszym możliwym czasie.

5. W przypadku gdy reklamacja zostanie uznana za nieuzasadnioną otrzymają Państwo szczegółowe uzasadnienie podjętej decyzji.

 

Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania lub wątpliwości związane z procedurą zwrotów lub reklamacji towaru, zapraszamy do kontaktu mailowego pod adresem biuro@idealdesign.pl lub telefonicznie pod numerem 32 351 39 77